WE HEBBEN NIEUWE PRODUCTEN! NEEM SNEL EEN KIJKJE.
Winkels Winkelmand

20 September 2018

BOSE PRESENTEERT REVOLUTIONAIRE NOISE-MASKING SLEEPBUDS™

September 2018 — Vandaag heeft Bose zijn revolutionaire Noise-Masking Sleepbuds™ gelanceerd. Sleepbuds zijn kleine draadloze oordoppen met een ultracomfortabel ontwerp, die slaapverstorend lawaai buitensluiten en vervangen door rustgevende geluiden. De Bose® Sleepbuds zijn tot in de details ontworpen en bieden dé oplossing voor een probleem waarmee miljoenen mensen dagelijks worstelen, namelijk een tekort aan nachtrust.

De Bose® Sleepbuds zijn het kleinste product dat Bose ooit heeft gemaakt en zitten vol technologie. Zo worden ze geleverd met tien kant-en-klare “sleeptracks” die geheel zijn afgestemd op slaapverstorende geluidsfrequenties zoals snurken, geluidsoverlast, hondengeblaf en verkeersgeluiden. Deze geluiden worden verborgen onder een laag rustgevende audio. De Sleepbuds zijn voorzien van nieuwe gepatenteerde StayHear+ Sleep tips, een comfortabele en zachte pasvorm die perfect in het oor passen en hebben een batterijduur van 16 uur.

Noise-Masking technologie

De Sleepbuds zijn het eerste Bose-product dat gebruik maakt van noise-masking technologie. Het zijn dus geen headphones met actieve noise cancelling, geen in-ear headphones met extra functies en ze streamen geen muziek. “Noise-masking is een wetenschap,” aldus Daniel Lee, Systems Engineer voor Bose Sleepbuds. “Het is meer dan sfeergeluid of witte ruis. Je kunt dit effect niet bereiken door simpelweg het volume van rustgevende muziek hoger te zetten. Afhankelijk van de situatie is noise-masking zelfs effectiever dan actieve noise cancelling. Overdag verbeteren onze QuietComfort-headphones je focus en productiviteit door je, bijvoorbeeld op plekken met veel lawaai,ongestoord te kunnen laten bellen of naar playlists te laten luisteren. ’s Nachts wil je alle geluiden buitensluiten en is het in je omgeving van nature rustiger. En als het zo rustig is, lijkt zelfs het geringste geluid veel luider. De meeste producten op je nachtkastje kunnen dit geluid niet maskeren: oorplugjes kunnen geluiden niet blokkeren en oordopjes - die zijn bedoeld om zittend, staand of bewegend te gebruiken - kun je niet urenlang in liggende positie in je oor dragen. De Bose Sleepbuds werken wel. Als je alles hebt geprobeerd en vindt dat niets werkt, of niets hebt geprobeerd omdat je denkt dat er toch niets bestaat dat werkt, weet dan dat wij deze sleepbuds speciaal voor jou hebben gemaakt.”

“Slaaptekort is een groeiend, wereldwijd probleem dat van invloed is op onze levens en gezondheid,” aldus Brian Mulcahey, Category Director of Wellness bij Bose. “En dat probleem signaleren wij ook. Al jaren vragen onze klanten, collega’s, vrienden en familieleden of we een product willen ontwikkelen dat hen helpt in slaap te vallen en door te slapen. Wij hebben die vraag serieus genomen en een team samengesteld dat bestaat uit experts in geluidsbeheer, akoestiek, psychoakoestiek, elektronische miniaturisering, draadloze in-ear headphones en neurologie. Dit zijn toptalenten in hun vakgebied en zij hebben met hun werk de hele onderneming geïnspireerd. Met dit dit product zouden wij de levens kunnen veranderen van vele mensen.”

Een technische doorbraak

Bose® Sleepbuds™ zijn een geavanceerd technisch product. Ieder oordopje weegt slechts 1,4 gram, en is iets meer dan één centimeter hoog en breed. Op de buitenkant bevindt zich een laserantenne voor een betrouwbare verbinding met een telefoon of tablet. Binnenin bevindt zich een oplaadbare zilver-zink batterij, een minuscule omvormer, en een microcircuit-board met flashgeheugen voor het opslaan van kant-en-klare noise-masking geluidsbestanden. Dit alles is bevestigd aan een geluidsisolerende StayHear+ Sleep tip die fungeert als een extra fysieke verdedigingsbarrière tegen ongewenst geluid. StayHear+ Sleep tips zijn er in drie maten. Ze zijn zacht, buigzaam en vrijwel gewichtsloos. En qua materialen en vorm zijn ze helemaal afgestemd op gebruik tijdens de slaap, waardoor ze fantastisch aanvoelen en de hele nacht gedragen kunnen worden in iedere slaappositie.

Bose Sleep App en Sleepbud Charging Case

Bose Sleepbuds maken gebruik van energiezuinige Bluetooth®, zijn iOS- en Android-compatibel. Ze worden geleverd met de Bose Sleep App voor het op eenvoudige wijze bijwerken, beheren en selecteren van voorkeursinstellingen. Gebruikers kunnen de wekker zetten voor de volgende dag en kunnen op basis van hun omgeving een slaaptrack en volume kiezen. Ze horen onmiddellijk zacht kabbelende golven in plaats van een snurkende partner, ruisende bladeren in plaats van het feest bij de buren of zachtjes ronddraaiende molenwieken in plaats van het verkeer in een drukke stadsstraat.

Bose Sleepbuds zijn verpakt in een charging case van geborsteld aluminium waarmee de batterij van het product kan worden opgeladen tot een gebruiksduur van 16 uur — perfect voor op reis en overnachtingen.

Beschikbaarheid en prijs

Bose Sleepbuds zijn in hoogglans wit afgewerkt en zijn verkrijgbaar voor € 269,95. De Sleepbuds zijn in Europa vanaf 20 september 2018 verkrijgbaar in de Bose-winkels, via Bose.nl en erkende Bose dealers.

Een bedankje voor de klanten van Indiegogo

In november 2017 zijn er op Indiegogo, een crowdfunding-website, prototypes van de Sleepbuds™ aangeboden aan consumenten. Deze prototypes waren in zes dagen uitverkocht. In maart 2018 werden deze, niet voor de eindproductie bestemde prototypes, verzonden naar de kopers. Zij hebben feedback gegeven over de prestaties van de Sleepbuds die zijn meegenomen in de uiteindelijke productie. Al deze Indiegogo-klanten ontvangen gratis de definitieve sleepbuds als vervanging voor de prototypes. Bose wil deze klanten hartelijk bedanken voor hun support, samenwerking en vertrouwen.

Over Bose

Bose Corporation werd in 1964 opgericht door dr. Amar G. Bose, destijds hoogleraar elektrotechniek aan het Massachusetts Institute of Technology. De grondbeginselen vormen nog steeds de drijvende kracht en het bedrijf blijft investeren in ontwikkeling van nieuwe technologieën die consumenten overtuigende meerwaarde bieden. Bose innoveert al decennia in verschillende sectoren en creëert en transformeert daarbij productcategorieën in en rond audio. Bose heeft met zijn producten voor gebruik in huis, in de auto, onderweg en de openbare ruimte een iconische status verworven en de manier waarop mensen naar muziek luisteren veranderd.

Bose Corporation is een besloten vennootschap. De passie van Bose voor vernieuwing, perfectie en buitengewone luisterervaringen manifesteert zich wereldwijd, overal waar Bose aanwezig is.

Persbericht als PDF