‘Het afgelopen jaar was zwaar, maar heeft ons uiteindelijk sterker en veerkrachtiger gemaakt. We werden geconfronteerd met allerlei uitdagingen, waardoor we meer begrip kregen voor elkaar, de gemeenschappen waarin we leven en de planeet die we delen.’
Tijdens de COVID-19-pandemie lag onze hoogste prioriteit bij het waarborgen van de veiligheid en het welzijn van onze werknemers en hun gezinnen. Terwijl wij daadkrachtige stappen zetten om werknemers te beschermen en te ondersteunen, werkten zij onvermoeibaar door om de continuïteit van onze wereldwijde activiteiten te waarborgen en om aan plaatselijke COVID-19-noodhulp bij te dragen. Het succes van deze inspanningen onderstreept de veerkracht en het doorzettingsvermogen van onze werknemers en ons bedrijf.
Onze benadering van duurzaamheid
Ons doel is duurzaamheid ondernemingsbreed toe te passen bij alle activiteiten, zodat het onze manier van denken en zakendoen doordringt.
Het duurzaamheidsrapport van 2021 vermeldt onze effectiefste duurzaamheidsactiviteiten van de afgelopen twee jaar. Lees vooral ook onze huidige en eerdere publicaties om meer te weten te komen over de vooruitgang die we boeken.
Verantwoordelijkheid nemen binnen de leveringsketen
De productie en distributie van Bose-producten vereist een wereldwijd systeem van leveranciers, gecontracteerde fabrikanten en distributeurs. Om te zorgen dat onze waarden rondom ethisch, verantwoord en integer zakendoen tot elke schakel van de leveringsketen doordringen, controleren we voortdurend of al onze leveranciers voldoen aan onze normen op het gebied van milieu, maatschappij en governance.
In 2018 hebben we het zonnepark van 1,7 MW bij ons hoofdkantoor in Framingham (Massachusetts) in gebruik genomen. Het systeem levert voldoende elektriciteit aan het net om een aanzienlijk deel van de Framingham-campus van stroom te kunnen voorzien – en zo wordt ook meegeholpen aan het realiseren van de doelstellingen van Massachusetts inzake hernieuwbare energie.