WE HEBBEN NIEUWE PRODUCTEN! NEEM SNEL EEN KIJKJE.
Winkels Winkelmand

24 September 2015

BOSE KONDIGT NIEUWE SOLO 15 SERIES II EN SOLO 5 TV SOUND SYSTEMS AAN

Beter geluid voor je tv, nu met Bluetooth® voor het draadloos streamen van muziek

24 september 2015 -- Vandaag introduceert Bose het nieuwe Solo 15 series II TV sound system, een vernieuwde versie van de beste luidsprekers voor tv's van Bose, en het Solo 5 TV sound system, een compleet nieuwe eendelige soundbar. Beide luidsprekers zorgen voor aanzienlijk beter tv-geluid, maar zijn niet opvallend en zijn via slechts één aansluiting met de tv te verbinden. De luidsprekers beschikken over Bluetooth® voor het draadloos streamen van muziek, en een vernieuwde, geavanceerde afstandsbediening waarmee het systeem, de tv en andere aangesloten bronnen eenvoudiger dan ooit kunnen worden bediend.

Het nieuwe Solo 15 series II system is slechts 62,8 cm breed, 35,6 cm diep en 7,6 cm hoog, en past onder de meeste televisies met een schermformaat van maximaal 50 (127 cm). Het nieuwe Solo 5 system is 54,8 cm breed, 8,6 cm diep en 7 cm hoog, en daarmee nog kleiner dan de andere systemen uit de Bose® Solo-serie. Het systeem kan bovendien vrijwel overal worden geplaatst: voor de tv, op een plank of aan de muur.

Het nieuwe Bose Solo 15 series II system heeft vijf drivers voor vol, ruimtelijk geluid en een speciale centrale luidspreker die spraak en dialogen beter verstaanbaar maakt. Het nieuwe Bose Solo 5 system heeft twee drivers. Zowel het Solo 15 series II als Solo 5 system heeft een speciale 'dialoogmodus' die spraak meer naar voren haalt, digitale signaalverwerking voor optimaal geluid bij elk volume, en de TrueSpace®-technologie van Bose die ervoor zorgt dat het geluid veel verder reikt dan het scherm en de luidspreker. In steeds meer tv-programma's is spectaculair geluid te horen en het Solo 15 series II en Solo 5 system reproduceren het volledige frequentiebereik, inclusief de diepe laag, die je kunt aanpassen met de basregelfunctie op de meegeleverde universele afstandsbediening. Dus wat je ook kijkt, of het nu actualiteiten- of entertainmentprogramma's, het nieuws, concerten of sportwedstrijden zijn, je beleeft het optimaal zowel met goed beeld als geluid.

Dankzij de geïntegreerde Bluetooth®-technologie kunnen de nieuwe Solo systems ook fungeren als draadloos muzieksysteem voor het streamen van afspeellijsten, muziekdiensten of wat je ook maar op je telefoon of tablet hebt staan. Alles waarnaar je luistert via een Bluetooth®-hoofdtelefoon of draagbare Bluetooth®-luidsprekers kan nu net zo eenvoudig worden afgespeeld via het Solo 15 series II en Solo 5 system, maar dan krachtiger en met betere prestaties.

Prijs en verkrijgbaarheid

Het Bose Solo 15 series II system is vanaf 24 september 2015 bij Bose verkrijgbaar voor € 449,95. Het Solo 5 TV sound system is alleen in Europa vanaf 24 september 2015 verkrijgbaar voor € 249,95. De systemen zijn verkrijgbaar bij Bose® Stores, geautoriseerde Bose®-dealers en op Bose.nl.

Over Bose Corporation

Bose Corporation is in 1964 opgericht door Dr. Amar G. Bose, destijds hoogleraar elektrotechniek aan het Massachusetts Institute of Technology. Vandaag de dag vormen de grondbeginselen nog steeds de drijvende kracht en het bedrijf blijft investeren in langlopend onderzoek met als primair doel nieuwe technologieën te ontwikkelen die consumenten echt voordeel bieden. Bose innoveert al decennia in verschillende industrieën en creëert en transformeert categorieën in audio en daarbuiten. De producten van Bose voor gebruik in huis, in de auto, onderweg en in openbare ruimtes zijn gerenommeerd en heeft de manier waarop mensen naar muziek luisteren veranderd.

Bose Corporation is een besloten vennootschap. De passie van Bose voor vernieuwing, perfectie en het streven naar buitengewone ervaringen is wereldwijd te zien, overal waar Bose zakendoet.

###

Het Bluetooth®-woordmerk is een geregistreerd handelsmerk van Bluetooth SIG, Inc. waarvoor een gebruikslicentie is verleend aan Bose Corporation.

Persbericht als PDF