Ondersteuning van Bose SoundTouch wordt beëindigd
Op 18 februari 2026 beëindigt Bose de cloudondersteuning van alle SoundTouch producten. Jouw systeem blijft tot die datum functioneren zoals gebruikelijk, inclusief toegang tot functies op de cloud via de SoundTouch-app.
Na 18 februari zijn sommige functies, zoals toegang tot geïntegreerde muziekdiensten zoals Spotify en TuneIn, en afspelen in meerdere kamers, niet meer beschikbaar. Maar als je SoundTouch-product Bluetooth®, AUX of HDMI ondersteunt, dan kun je nog steeds genieten van geweldige geluidskwaliteit vanaf je aangesloten apparaten.
SoundTouch-systemen werden in 2013 geïntroduceerd en leveren al meer dan een decennium betrouwbaar, kamervullend geluid. Terwijl we onze verbonden productplatforms blijven ontwikkelen, kunnen dit soort veranderingen blijven plaatsvinden en we willen ervoor zorgen dat je precies weet wat je kunt verwachten.
Neem contact op als je vragen hebt of aanvullende informatie nodig hebt.
Veelgestelde vragen over SoundTouch
Waarom beëindigt Bose de ondersteuning van SoundTouch?
Bose SoundTouch systemen werden in 2013 geïntroduceerd. De technologie is sindsdien veranderd en we kunnen de ontwikkeling en ondersteuning van de cloudinfrastructuur die deze oudere generatie producten aandrijft, niet meer voortzetten. We blijven ons inzetten om onze klanten nieuwe luisterervaringen te bieden, gebaseerd op moderne technologieën.
Doet mijn SoundTouch speaker het straks niet meer?
Sommige functies, zoals Bluetooth en AUX op losse SoundTouch speakers (zoals de SoundTouch 10, 20 Series III en 30 Series III), blijven waarschijnlijk gewoon werken als je ze aansluit op een lokale bron, maar we kunnen niet garanderen dat ze op de lange termijn blijven werken. Voor home cinema-producten met SoundTouch, zoals de Lifestyle 650, SoundTouch 130 en de SoundTouch 300 soundbar, blijven HDMI- en optische ingangen en Bluetooth naar verwachting gewoon werken. Andere functies, zoals SoundTouch-streamen en appbediening, zullen niet meer werken.
Doet de SoundTouch-app het straks nog?
Nee, de SoundTouch-app werkt vanaf 18 februari 2026 niet meer.
Kan ik de SoundTouch-app nog wel downloaden?
In Japan kun je de SoundTouch app downloaden t/m 31-12-2025. In andere markten kun je de SoundTouch app downloaden t/m 18-02-2026.
Komt er een vervangende app of ander platform?
Nee, we zijn niet van plan om SoundTouch producten via een andere app te ondersteunen.
Raak ik mijn voorkeursinstellingen kwijt?
Een aantal voorkeursinstellingen zullen misschien blijven werken, maar we kunnen niet garanderen dat dat voor allemaal het geval is. Zodra de app niet meer functioneert, kun je de bestaande voorkeursinstellingen niet meer wijzigen.
Waar kan ik hulp krijgen nadat de ondersteuning is beëindigd?
We willen onze klanten op alle mogelijke manieren ondersteunen. Als je vragen of zorgen hebt over jouw opties na deze verandering, ga dan naar de Bose klantenservicepagina voor actuele informatie en contactgegevens.
Heeft dit invloed op andere producten?
Nee. Deze wijziging heeft alleen invloed op producten met SoundTouch functionaliteit.
Hoe blijf ik op de hoogte van toekomstig productnieuws of vervangingen?
Ga naar de Bose klantenservicepagina voor actuele informatie en contactgegevens.
Wat gebeurt er met mijn account en persoonsgegevens?
We zullen alle productgebruik- en telemetriegegevens die gekoppeld zijn aan je SoundTouch product op 25 februari 2026 verwijderen. Als je andere Bose producten hebt, blijft je My Bose-account actief. Je kunt je account nog steeds gebruiken op onze website (indien beschikbaar) en in andere Bose-apps. Als je je SoundTouch-gegevens wilt downloaden of verwijderen of als je je My Bose-account volledig wilt verwijderen, vul dan ons privacyverzoekformulier in.
Worden er nog wel beveiligingsupdates uitgebracht voor mijn product?
Nee. Er komen geen beveiligingsupdates meer voor SoundTouch producten.