Bestel vandaag nog en profiteer van gratis verzending.
 

Problemen met geluid oplossen

Geen geluid uit aangesloten bron

controleer of het probleem alleen optreedt met externe bronnen. probeer een fm-radiozender af te spelen. als het probleem ook optreedt bij de radio kijk dan hieronder bij geen geluid uit interne bron

Als het probleem alleen optreedt met een aangesloten bron, controleer dan of de juiste bron geselecteerd is. Het kan zijn dat de verkeerde bron is geselecteerd. Er kan bijvoorbeeld een externe bron aangesloten zijn op ingang 1 terwijl voor die bron een andere ingang dan ingang 1 geselecteerd is

Zorg dat er geen apparaten zijn aangesloten op de hoofdtelefoonaansluiting. De luidsprekers worden automatisch uitgeschakeld als er een hoofdtelefoon (of een kabel met een stereostekker van 3,5 mm) op het systeem wordt aangesloten

Controleer of de aangesloten bron aanstaat

Koppel de aangesloten audiokabel aan beide kanten los en sluit deze opnieuw aan. Controleer of de audiokabel (optisch, analoog en/of HDMI®) goed is aangesloten op de bron en op de achterkant van de bedieningsconsole

Geen geluid uit interne bron

Controleer of het led-lampje van de Acoustimass®-module brandt. Het lampje van de Acoustimass-module brandt als de module goed is aangesloten op een ingeschakeld mediacenter. Als het lampje niet brandt, moet je controleren of de Acoustimass-module is aangesloten op een werkend stopcontact

Controleer of de audio-ingangskabel goed is aangesloten. Het kan zijn dat de audio-ingangskabel tussen het mediacenter en de Acoustimass-module los is geraakt of verkeerd is aangesloten

Controleer de gebruikte audio-ingangskabel. Controleer of er niets kapot is in de mini-DIN-stekkers. Controleer de kabel op knikken of breuken. Vervang de kabel als deze kapot of beschadigd is

Zorg dat er geen apparaten zijn aangesloten op de hoofdtelefoonaansluiting. De luidsprekers worden automatisch uitgeschakeld als er een hoofdtelefoon (of een kabel met een stereostekker van 3,5 mm) op het systeem wordt aangesloten

Voer een reset van het product uit. Zet het systeem uit, haal de stekker 60 seconden uit het stopcontact, sluit de audio-ingangskabel aan beide uiteinden opnieuw aan, steek de stekker weer in het stopcontact en kijk of alles werkt

Niet al mijn luidsprekers doen het

Controleer of de juiste luidsprekermodus en het juiste volume zijn ingesteld. Als er geen geluid uit de middelste luidspreker komt, controleer dan of het systeem in de 3- of 5-luidsprekermodus staat en of het volume van de middelste luidspreker goed is ingesteld. Als er geen geluid uit de achterste luidsprekers komt, controleer dan of het systeem in de 5-luidsprekermodus staat en of het volume van de surround-luidspreker goed is ingesteld

De luidsprekermodus wijzigen:

Zet de tv aan en selecteer de tv-video-ingang waarop het systeem is aangesloten

druk op de afstandsbediening op more

More

druk op de pijl naar rechts om het pictogram "options" (opties) te selecteren en druk op ok

Pijl naar rechts

OK

druk op de pijl omhoog of de pijl omlaag om "speakers" (luidsprekers) te selecteren

Pijl omhoog

Pijl omlaag

druk oplinks of rechts om de volgende opties te selecteren: "stereo (2)," "front (3)" (voorkant) of "surround (5)". druk vervolgens op exit om het menu te verlaten

Links

Rechts

Exit

Controleer of er niets is losgeraakt bij de luidspreker of de Acoustimass-module

Was dit nuttig?

Verzenden

Bedankt voor je opmerkingen.