Slechte geluidskwaliteit, bijvoorbeeld door vervorming, ruis, zoemen en kraakgeluiden, kan door verschillende audiobronnen en apparaatinstellingen worden veroorzaakt.
Probeer het volgende om dit probleem op te lossen:
Slechte geluidskwaliteit, bijvoorbeeld door vervorming, ruis, zoemen en kraakgeluiden, kan door verschillende audiobronnen en apparaatinstellingen worden veroorzaakt.
Probeer het volgende om dit probleem op te lossen:
Controleer de EQ-instellingen op het verbonden audioapparaat. Als dit een MP3-speler is, hebben de EQ-instellingen mogelijk invloed op de audioprestaties. De EQ-instellingen moeten op ‘uit’ of ‘vlak’ worden gezet. Als je de EQ-instellingen moet aanpassen, raadpleeg je de gebruikershandleiding van je aangesloten apparaat of neem je contact op met de fabrikant van het apparaat voor meer informatie
Muziek die wordt afgespeeld via iTunes Radio, is 8 - 9 dB zachter dan andere muziek die wordt afgespeeld met het apparaat. Dit is het geval op alle versies van iOS 7
Schakel het apparaat uit en weer in of start het apparaat opnieuw op. Mogelijk is er een storing opgetreden in het apparaat en moet dit worden gereset
Probeer een ander apparaat aan te sluiten
Probeer een andere audiobron te streamen. Sommige typen media produceren geluid van een lagere kwaliteit
Koppel de headset los van je Bluetooth-apparaat en koppel ze opnieuw
Zorg dat het A2DP Bluetooth-protocol op het apparaat is ingeschakeld. Wanneer je het apparaat koppelt/verbindt, moet A2DP-stereogeluid actief zijn voor een hoge geluidskwaliteit op de headset. Als het signaal wordt verzonden naar de headset met het headsetprofiel (HSP) of handsfreeprofiel (HFP), is de geluidskwaliteit laag en/of slecht
Informeer bij de fabrikant van het apparaat welk profiel je telefoon ondersteunt.