Bestel vandaag nog en profiteer van gratis verzending.
 

Slechte geluidskwaliteit van een Bluetooth-apparaat

Als de geluidskwaliteit slecht is, probeer dan het volgende:

Zet hoge tonen, lage tonen of andere EQ- en geluidsinstellingen uit en kies "Vlak" op je Bluetooth-apparaat. Controleer deze instellingen zowel in de geluidsinstellingen van het apparaat als in de instellingen van de app die je gebruikt.

Zet het volumeniveau van je Bluetooth-apparaat op 85%. Als het volume van het apparaat te hoog is, kan het geluid vervormd raken in aangesloten luidsprekers. Als het volume van het apparaat te laag is, kan dit het geluid ook beïnvloeden.

Probeer een andere app. Als de geluidskwaliteit in orde is voor de ene app, maar niet voor de andere, is de app het probleem.

Plaats het apparaat dichter bij de luidspreker. Het Bluetooth-bereik is ongeveer 9 m. Het bereik is kleiner als er storende elementen aanwezig zijn.

Dit kunnen dingen zijn als muren, meerdere Bluetooth-apparaten in dezelfde ruimte, zakken/tassen, draadloze routers, magnetrons en mobiele telefoons.

Sluit een aantal apps op je Bluetooth-apparaat af. Als er meerdere apps actief zijn, kan de betrouwbaarheid afnemen doordat het apparaat te veel dingen tegelijkertijd probeert te doen. Sluit de apps die je niet nodig hebt en controleer of het geluid verbetert.

Schakel wifi uit op het apparaat.

Ga naar de Bluetooth-instellingen op je apparaat, selecteer de SoundLink speaker en kies of je de speaker wilt "vergeten" of "verwijderen". Houd daarna kort de Bluetooth-knop op de speaker ingedrukt totdat het Bluetooth-lampje blauw begint te knipperen. Probeer dan het apparaat opnieuw aan de luidspreker te koppelen.

Zet de luidspreker uit en weer aan.

Schakel Bluetooth uit op apparaten die je op dat moment niet gebruikt. De speaker maakt een koppeling met de twee meest recent gebruikte apparaten in het geheugen. Het geluid kan even wegvallen als een tweede verbonden Bluetooth-apparaat buiten bereik van de speaker komt.

Reset het apparaat dat je probeert te koppelen. Dit doe je gewoonlijk door het apparaat opnieuw op te starten of de accu en/of het netsnoer één minuut te verwijderen.

Reset de speaker door hem aan te zetten en de aan/uit-knop 10 seconden ingedrukt te houden tot hij wordt uitgeschakeld. 

Als je de fabrieksinstellingen van de speaker herstelt, worden de taalinstellingen van de speaker en de gekoppelde mobiele apparaten uit het geheugen gewist en wordt de speaker teruggezet naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen. Zet de speaker aan na de reset en probeer het apparaat opnieuw te koppelen.

Kijk op global.Bose.com/support of er software-updates zijn voor je SoundLink speaker en installeer deze.

Probeer een ander apparaat te koppelen. Als het andere apparaat werkt, is er mogelijk een probleem met het eerste apparaat.

Was dit nuttig?

Verzenden

Bedankt voor je opmerkingen.