WE HEBBEN NIEUWE PRODUCTEN! NEEM SNEL EEN KIJKJE.
Winkels Winkelmand

Kan geen verbinding maken met het wifi-netwerk

Als je het Bose-product niet kunt verbinden met je draadloze netwerk, probeer je het volgende:

Zorg ervoor dat het systeem zich binnen het bereik van de draadloze router bevindt

Start je mobiele apparaat opnieuw en open de Bose Music-app

Reset het Bose-product door de voedingskabel 30 seconden los te koppelen

Als je eerder wel verbinding had maar sindsdien netwerknaam, wachtwoord of beveiligingstype hebt gewijzigd, voer dan de alternatieve configuratie uit om de netwerkinstellingen in de Bose Music-app bij te werken.

Bij gebruik van een mobiele hotspot kan de compatibiliteit variëren. Sommige hotspots werken wel maar ze worden niet aanbevolen omdat de functionaliteit afwezig, beperkt of inconsistent kan zijn

Als dat mogelijk is, is het beter enkele van je andere draadloze apparaten (bijvoorbeeld Blu-ray-speler of gameconsole)  met je netwerk te verbinden via een ethernetkabel. Dat vergroot de bandbreedte van het draadloze netwerk, wat de prestaties van draadloze apparaten op je netwerk verbetert

Als je systeem is ingericht om met meer dan één wifi-netwerk te werken, kan het wel twee minuten duren om verbinding te maken terwijl het systeem probeert verbinding te maken met het meest recent gebruikte netwerk van de vier netwerken die in het geheugen staan

Verander de richting of plaats van je router en/of andere elektronica in de buurt die storing kunnen veroorzaken (bijvoorbeeld draadloze routers, magnetrons, babyfoons of andere dergelijke apparaten)

Log in op je router en probeer onderstaande suggesties. Als je veranderingen hebt aangebracht, reboot je de router door de voedingskabel 30 seconden uit het stopcontact te halen.

  • Controleer of er updates beschikbaar zijn en installeer deze
  • Zorg dat er geen optie 'Bedrijf' geselecteerd is als beveiligingstype van de router. Probeer in plaats daarvan 'WPA/WPA2'
  • Verhoog het aantal apparaten dat met de router mag verbinden als dat aantal te laag is ingesteld
  • Als voor de router een firewall actief is, schakel je die tijdelijk uit om te kijken of deze het probleem vormt
  • Kijk of het helpt om het kanaal waarop de router uitzendt te wijzigen 

Zet het Bose-product terug naar de fabrieksinstellingen, open de Bose Music-app en configureer deze opnieuw